Thursday, February 4, 2010

.::redha::.

Posted by G.GNAK at 2/04/2010 11:48:00 AM
ada ketika dan waktunya bila kita benar-benar merasa redha dengan ketentuanNYA...kita terima dengan hati terbuka, dengan perasaan yang kita sendiri tak mampu nak tafsirkan, hendak menangis semahu-mahunye ataupun tunduk tersenyum, sambil berkata,'inilah takdirku....'samaada ia adalah ujian ataupun hukuman...bila diri terasa di uji, aku hanya berserah pada Illahi..mohon petunjukNYA, tunjukkan aku jalan yang lurus...dan bila aku terima dengan sebenar-benar redha, aku tahu samada ujian ataupun hukuman, hikmah dariNYA yang aku patut harapkan...aku harus sedar setiap perkara yang berlaku ALLAH adalah perancang yang TERBAIK...setiap dugaan yang datang dalam hidup ni, pasti ada sebab, akibat, pengajaran, hikmah yang kita sebagai hamba ni tidak tahu..hanya PENCIPTA kita sebenar-benarnya yang mengetahuinya...

sekarang, apa yang aku perlu buat hanyalah berusaha, berdoa, bertawakal semoga segalanya menjadi lancar...aku takkan sekali-kali membiarkan sesuatu perkara seperti ini meruntuhkan semangat seorang manusia bernama NAZIRAH....takkan aku biarkan senyuman dan gelak ketawa aku pupus dari diari hidup aku...semangat seorang pejuang patut ada dalam diri ini...bukan diri aku sahaja..tp,pada semua yang membaca entry ini...hidup ini suatu perjuangan..walaupun kita lambat menyedarinya, percayalah dan yakinlah, tiada kata terlambat untuk suatu perubahan dalam kehidupan....samada jalan yang bakal kita lalui itu penuh onak berduri ataupun lancar saje, kita tempuh juga dan.....pada akhirnya, kita pasti akan mengerti jalan2 yang pernah kita lalui itu adalah satu kehidupan...kehidupan kita....

sebagaimana kita tidak pernah mengalah sewaktu belajar bertatih dah berjalan dahulu walaupun kita belum mengerti ape2 tentang kehidupan, teruskanlah hidup ini dengan semangat itu juga....dugaan, cabaran, ujian, hukuman tidak patut melunturkan semangat dalam diri seorang yang bernama NAZIRAH....

0 comments:

 

G.GNAK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei