Wednesday, September 22, 2010

nice lyric..good song.

Posted by G.GNAK at 9/22/2010 12:41:00 AM
Reactions: 
0 comments
Couple- Tentang Kita
dimana kaca yg bersepihan?
biar aku pijakkan
dimana taufan yg bertiupan?
biar aku tadahkan
kerna semua sudah tiada ertinya
tentang cinta sudah tiada mkna
tntang kita elok dilupakan semua
haaaaa …
dimana laut yg brgelora?
kan kuredah semua
dmana letaknya cinta kita?
kan kupijak semua
kerna semua sudah tiada ertinya
tentang cinta sudah tiada maknanya
tentang kita elok dlupakan semua

Saturday, September 18, 2010

sejauh mana cinta kita kepada-NYA?

Posted by G.GNAK at 9/18/2010 04:29:00 PM
Reactions: 
0 comments
tittle entry ni mgkn sinonim bg sesape yg bce mag solusi isu 23...kali ni cik g2 cume nk kongsi ckit ape yg cik g2 bce..mgkn rmi dr kita yg da melupakn..termsuk cik g2 sndri..ble bce solusi ni mcm bru tersedak ble minum air or mcm terjage ble tgh seronok brmimpi..itulah comparison nye literally..apabila kita mencintai allah,hakikatnya kita akn memiliki segala2nya.Inilah cinta yg tdk akn terpish olh ruang jarak masa harta dn kematian..Mengapa kita perlu cintakn Allah?jawpn mudahnye adlh kerana allah yg plng mencintai kita..Allah mencintai kita lbh drpd sesape shj yg tlh,sdg atau akn mencintai kita..SESIAPA SAHAJA YG MENCINTAI KITA ITU HAKIKATNYA ALLAH YG MENJADIKANNYA DAN ALLAH JUA YG MENITIPKAN RASA CINTA ITU KE DALAM DIRINYA UNTUK MENCINTAI KITA...Allah mencintai kita lalu Allah menjadikan kita drpd tiada jpd ada..Allah mengurniakn nikmt bkn sekali sekala ttp stiap msa dan sntiasa...Rasulullah s.a.w tlh meriwayatkn dlm sbuah hadis kudsi bhw Allah s.w.t berfirman yg bermksd:Aku menurut sangkaan hamba kpdKu dan Aku bersamanya apabila dia ingt kpdKu.jika dia ingt kpdKu maka Aku mengingtnye dlm dri Ku.jika dia ingt kpdKu dlm kelompok maka Aku mengingatinya dlm kelompok org yg lbh baik dr kelompok mereka.jika dia mendkt kpdKu sejengkal maka Aku mendkt kpdnya sehasta.jika dia mendkt kpdKu sehasta maka Aku mendkt kpdnya sedepa.jika dia dtg kepadKu dgn berjln maka Aku dtg kepdnya dgn berlari-lari kecil.(riwayat al-bukhari no.6970)...cintailah ALLAH krn Dialah keksh yg tdk akn meninggalkn mengecewakn atau membiarkn kita sendirian..renungilah kata imam al-ghazali r.h.m ini:prtama tlh kupndg makhluk yg byk ini.maka saksikanlah bhw tiap2 meqeka menpunyai kekasih dan kecintaan tmpt hatinye tertambat.shbgian drpd keksh e2 hanya mendampingi smpi ke skt yg menbw maut dn sbhgian lg hny smpi ke tepi liang kubur.stlh itu kesemuanya plng dn meningglkn kekshnye terbring seorg diri.tidk seorg pn yg turut msuk ke kubur dn menghburknnya di dlmnya.yg demikian tidk ku dpti selain drpd amalan yg soleh.sebab itu maka kuambil ia menjd kekasihku supaya kelak ia menjd pelita d dlm kuburku.menghburkn dn tdk meningglkn ak seorg dri..'..~bertemu tidak jemu.berpisah tdk gelisah.jgn bersdh..berani dn tabahla demi cinta ALLAH!..jmp lg..

Thursday, September 16, 2010

jom beraya!

Posted by G.GNAK at 9/16/2010 12:37:00 PM
Reactions: 
0 comments
salam n hai smua..syawal kali ni pertama kali xnangs..da bbrapa thn lately ngs bgi nak rak.smpi kuar lgu sedu sedan.tp thn ni sebak ada tp airmata lngsung xd..mgkn hati da smkn tabah..atau ble rase nk ngs je mst ingt bnd klako cm toktik gelakn ak pny ktpt bwng yg unik 2..haha..thn ni byk bnd klako jd.atok n nenek buat lawak..haha.blh gduh pasal s.khbr..kejut tdo ajk dinner pn blh jd hal..stokin hlng sblh pn kecoh 1 umah..hbs semua kena kerah cri stokin atok..hahaha.lawak betol..pas2 thn ni gak 1st time tgk wayang (konon je) dgn nenek..pecah pnggung tgk..the descent 2..gross gle cte 2..tp best r dpt jrt rmi2 kn..ada hepi di situ..hehe..rye thn ni gak la mak ak byk blnje..g agsana.g b.pht umah k.nurul..g ayer itam borong frame n bunga..bli cat beratus...since mak cik g2 hepi ok je..cik g2 pulak mono-feel je raye time ni..mgkn rye thn ni rye terakhr cik g2 bersame rkn2 sementalah diorg pn da keje.n 4 d upcoming years cik g2 hrp sgt dpt lupekn ape yg btl2 buat cik g2 terluka all these years back..smg allah sntiasa mempermdhkn jln cik g2..Cik g2 doa klu tiada jdh antara kami jauhkn dia dr cik g2..Sbb klu da tiada jdh; perasaan ni xkn bawa cik g2 ke mana pn..Ok la smpi cni je entry cik g2 kali ni..Jmp lg..
 

G.GNAK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei