Friday, February 26, 2010

BB season II phrase(*_*)

Posted by G.GNAK at 2/26/2010 03:04:00 PM
hari ni aku bru start tgk blogger boy season 2...maklumlah kt kelantan manelah dpt 8tv, makanya bru tgk yg download version...for those yg duk kelantan tp xdpt nak tgk cte ni, aku post a few phrase yg aku suke dlm cte ni...aku mmg minat capture phrase...

PHRASE I
masa
tiap-tiap hari manusia kejar masa
masa memang cukup cepat
memang cukup pantas
yang kita rasa baru je bermula
tiba-tiba dah sampai ke akhirnya

ye,masa memang laju
kecuali kita sedang menunggu
bila kita sedang menunggu
masa yang biasanya pantas, lekas, deras
akan jadi macam kura-kura
lebih-lebih lagi
bila kita sendiri pun tak tahu
apa sebenarnya yang kita tunggukan tu...

PHRASE II
kita yang selalu tunggu masa
tapi masa tak pernah tunggu kita
dalam kita menunggu
kita tak sedar yang masa sebenarnya dah berlalu
dan tanpa kita sedar masa dah pun merubah
apa yang di tangan, di fikiran, di hati kita
barang yang hilang datang gantinya
mata yang tutup akan terbuka
luka yang berdarah tinggal parut semata
bila tiba masanya
yang berakhir
akan kembali bermula...

PHRASE III
dalam dunia ni
mana ada benda yang kekal
kalau hilang
hilanglah
macam manapun kita sayang
takkan datang balik
pandai2lah nak move on..

PHRASE IV
manusia dan harapan memang tak boleh di pisahkan
setiap hari celik mata je kita mengharapkan hari kita berjalan lancar
kita menharap pada cuaca
kita mengharap pada masa
kita mengharap pada orang laen
tapi, adakah yang kita harapkan tu
semesti yang terbaik untuk kita??

secara zahirnya
macam2 harapan yang kita lafazkan
tapi, harapan di hati kita
mungkin cuma tuhan saje yang tahu...

4 comments:

miss ketak-ketuk on February 26, 2010 at 7:17 PM said...

ha...
kan aku dah ckp blogger boy best...
phrase ke 3 sme kat blog aku...
huhuhu...

G.GNAK on February 27, 2010 at 1:02 AM said...

a'ah...best2..ak ngah tgk ngn scandal aku...
hahaha....dia pon minat ngan cte tu..
dia tu so malay..
ak tgk phrase tu kt blog ko...
mula2 i tot ko punyer feeling...
tp,mmg feeling ko pon kn...
hehehe...

miss ketak-ketuk on February 27, 2010 at 2:09 AM said...

oh scandal...
tolong say hi kat die..
ko ni agak free ke minggu ni??
hari ni je dah bpe kali ko update blog...
jeles aku...

aku ni rse cm nak juling asek ngadap lappy...
ish2...
terseksa mata aku..
uhuuu

G.GNAK on February 28, 2010 at 1:16 PM said...

ok ak say hi kt dia..
ak update bnyk time weekend jela...
weekend mmg freeeee sokmo...
kn keje ak weekdays je...attach kt lab,siapkan log book..n hntr..easy...
n lg 1...sbnrnye n3 ni ari jumaat ak post,
tp date dia kuar khms plak..ak pon x fhm...
ak xedit pon date post tu..lantakler...hahaha...

i just so in love with my lappy....
n my blog...
hahaha
boleh x?

 

G.GNAK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei