Wednesday, October 28, 2009

happiness 1

Posted by G.GNAK at 10/28/2009 02:01:00 AM
seringkali kita menganggap kebahagiaan itu milik kita...ketika berada disebuah rumah baru-baru ini, aku terlihatkan potret sebuah keluarga yang kelihatannya sangat bahagia..suami,isteri dan anak-anak...semuanya tersenyum...daripada sekeping gambar, ekspresi pertama sekiranya tidak mengetahui situasi sebenar,aku akan berkata,bahagianya keluarga ni,ada rumah besar,kerjaya bagus2, kereta 2,3, anak-anak yang bijak ,famili...tetapi...semakin aku mengenali mereka,aku rasa aku lebih beruntung...
dulu,satu potret keluarga pon aku tak pernah amek...takde 1 pon tergantung kat dinding buruk rumah felda kami dulu...bukan dulu je,sekarang pon...gambar hanya dalam album..tetapi,alhamdulillah,setakat ni aku tak pernah nak tengok mak aku menangis kerana arwah abah melukakan ke ape ke...mereka bahagia w/pon kekdng biasalah suami isteri ni,gaduh2 manja...hehehe....
tetapi....potret itu aku pandang mcm sbuah lakonan,worthless.....mmg...mmg hidup xpernah sempurna...dan mungkin itu ujian buat dia di dunia ni...

dulu,aku takder kereta,sekarang pon..(not yet)
tp,dlu ak kesah,ak ckp susah xde kete,asyk nak naek teksi n menumpang orng kemana2 pon..
tp,skrng ak xkesah, (klu ada lg bgos..hehe)...sbb bila ak ingt balek mcm mane ak blh muntah dlm teksi dn kete orng dlu,e2 yang buat ak tersennyum...ak bhgia mcm ni..
sbb skrng ak tau,orng yang ada kete tu,kdg2 dia ditemani dgn radio je dlm kete tu...

dlu,umah felda kayu..kecik je..jamban pon 4,5 meter kat blkng umah...
dlu ak kesah...jauh...nak berak mlm2 tkot...
tp,e2 jugak yg ajar ak jd berani....kdg2 kejot abng, abah ajk tmn tunggu luar jamban...bila ingt balek,nak gelak dekah2 pon ada...ak bhgia sbnrnye mcm tu...
sbb skrng ak tau, org yang umah besar2,kdg2 sehari pon tak nampk btg idung msg2....sunyi je hdp..

dlu,motor suzuki besar arwah abah je yng ada...
ak slalu kena g kedai jln kaki..g parot kelapa umah orang la...g kedai runcit la...klu arwah abah tak balek dr kebun, kena jln kaki g n balek skolah...
dlu ak mengeluh,penat,panas...
tp,ble ingt2 balek,bnd ni yng ajar ak cara senyum pd orng yg ak x kenal...mse kecik2 dlu,nak jawab pe kan klu orng tny,senyum jela keje ak..
ble jln pns2 g skolah,pki bju skolah lagi..adoi...tp,at that time blajo,jgn mdh trima pertlngn orng...selagi mmpu jln,jln je...bnd tu yg bnyk ajar ak sopan pd orng n sbr pd stiap ujian..smpi skrng pon...
smpi skrng peneroka yang ak dok senyum dgn tuu, kenal ak n ble jmp tgh jln,mst senyum punyala...hehehe...mst dia ingt ak yg peloh2 jln kaki dgn beg beratnyer....
akhirnye,dgn semangat ni juga ak mmpu masuk ke cni...

to be continued....

0 comments:

 

G.GNAK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei