Monday, December 12, 2011

satu entri

Posted by G.GNAK at 12/12/2011 03:28:00 PM
assalammu'alaikum warahmatullah hiwabarakatu

dan salam sejahtera

walaupun saya tahu tiada yang membaca
namun entri ini untuk diri sendiri jua


seringkali bila berlaku sesuatu
musibah, bencana, dugaan
kita bertanya dengan diri sendiri
kenapa aku?
kenapa bukan orang lain

kita sering alpa
sesungguhnya apabila seorang manusia itu di uji
ujian yang diberikan oleh Allah 
adalah sesuatu yang boleh ditanggunginya
Allah tidak akan sesekali membebani makhluk dengan sesuatu yang tak tertanggungkan
sentiasalah beringat tentang itu
kerana aku juga sering melupakan itu

kita ini manusia lemah
hanya kepada Allah tempat bersandar

dan setiap kali Allah memberi ujian
ada hikmah disebaliknya

Aku sentiasa berdo'a 
Ya Allah masukkan aku dalam golongan 
yang sentiasa beriman, 
yang sentiasa bersabar,
yang sentiasa dalam Islam,
Ikhlas dalam setiap perlakuan, percakapan..hatta didalam hati...
hidupkan dan matikan aku dalam keimanan
dan apakah aku sudah lupa---
apakah kamu mengaku diri kamu beriman sedangkan kamu tidak diuji??
Sesungguhnya
dari Allah kita datang
dan 
kepada Allah jua kita kembali

-wassalam-

0 comments:

 

G.GNAK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei